Het is nu do maart 11, 2010 8:17 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: 20 Nov. Alcohol en scheet verboden
BerichtGeplaatst: do nov 20, 2008 8:40 pm 
Site Admin

Nog even en alcohol wordt verboden en een scheet ook'

'Wat is nou een kroeg zonder roken???', schrijft Daniëlle op de website van het Brabants Dagblad. Honderden mensen reageerden op De Kwestie 'Cafés moeten zich niets aantrekken van minister Klink' of schreven een ingezonden brief.

Een krappe meerderheid schaarde zich achter deze stelling. Voorstanders vinden dat Klink zijn rookverbod moet versoepelen en kroegen zelf moet laten bepalen of ze rookvrij zijn, net als in Spanje. Vicky heeft wel een idee hoe het onderscheid tussen cafés in praktijk kan worden gebracht: 'Kroegjes die maar één ruimte hebben, kunnen een R op de ruit plakken van ROKEN'.

Esther Silooy steunt het lik-op- stukbeleid van minister Klink wel. Zij vraagt zich af of het wel klopt dat cafés door het rookverbod drastisch minder omzet draaien. 'Populaire kroegen in het weekeinde zijn nog steeds propvol. En de laatste keer dat ik uitging, merkte ik dat er veel meer gedronken werd dan anders. Mensen willen tenslotte toch iets tussen hun vingers houden'. R. Schuuring roept rebellerende kroegbazen en rokers op ongehoorzaam te blijven en er 'lekker van te genieten zo lang het kan'. 'De kroegen moeten zich niet laten afschrikken door controles. Gezamenlijk een pot maken om voor elkaar boetes te betalen of allemaal besluiten nooit een boete te betalen. Het systeem loopt dan vanzelf wel vast. Dit land gaat stuk aan controles en regels'. Van Drunenaar L. van de Wiel hoeven kasteleins geen medeleven te verwachten. "Ik vind dat ze niet zo moeten jammeren. Je hoort tuinders en agrariërs van tegenwoordig toch ook niet mokken! Deze mensen hebben zich ook aan talloze reglementen te houden en de regelgeving wordt hier ook met de dag strenger." Hij geloof eveneens niet dat de omzet van cafés daalt door het rookverbod. "Dat komt omdat mensen geen zin hebben om 2,30 euro voor een biertje te betalen."

Ook Heeschenaar Hans Claasen vindt dat de regering onderscheid moet maken tussen cafés waar wel en waar niet gerookt mag worden. "Dan is het probleem toch in één klap opgelost. Als ik dan in de bediening zou willen werken en ik rook zelf niet, ga ik niet in een café werken waar de mensen wel mogen roken. En de klanten kunnen dan zelf kiezen waar ze uit gaan."

M. Zonneveld uit Vught begrijpt de commotie onder de exploitanten tegen het rookverbod niet. " Er wordt meer ophef over gemaakt dan over de sanering in de landbouw, terwijl er geen twijfel over bestaat dat roken slecht is. De kroegbazen worden gesteund door rokers die weigeren te erkennen dat ze verslaafd zijn en wel zo erg dat ze niet inzien dat al hun argumenten onzinnig zijn."

Sandra spreekt van 'een heisa'. "De betutteling hier in Nederland gaat wel heel erg ver, Balkenende en consorten zouden het liefst alle mensen aan het handje willen houden. Wij mensen zijn heel goed in staat om zelf keuzes te maken en hebben Klink daar niet voor nodig!"

Peter spreekt van een walgelijke betutteling door de overheid. "Het was wel een beetje een domme actie van de cafés want je weet dat de regering toch nooit toegeeft. Nog even en alcohol wordt verboden en een scheet laten ook. Ik rook zelf niet maar ik erger me steeds meer aan al die domme regels in Nederland. En al die felle anti-rokers zijn gewoon verbitterde zuurpruimen."

Bron: AD.nl

Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Zoek naar:
Ga naar: